lørdag 29. juni 2013

Skyldig

Dagen i går var egentlig veldig fin. Jeg hadde fått gjort masse. Ingenting kunne gå galt i dag, tenkte jeg. I dag skal jeg være flink. Men innerst inne viste jeg at sannsynligheten for inntak av sjokolade var ganske så stor. Det var jo tross alt fredag og helg.

Når jeg handler inn til helgen på fredager kjøper jeg alltid sjokolade. Både lys og mørk. Sjokolade og annet digg hører helgen med. Jeg skal liksom kose meg og nyte helgen, og det gjøres bare med sjokolade og digg(?)  Jeg vet det høres utrolig teit ut.

Men i så fall, den lyse sjokoladen er beregnet til mannen og barna, mens den mørke er liksom beregnet til meg.



Det eneste jeg tenkte på etter gårsdagens handling var: når kan jeg spise sjokoladen jeg hadde kjøpt. Jeg la den i kjøleskapet for at den skulle bli kald og hard. Men det var ikke den mørke jeg la der, neida, det var den lyse!! Ganske så bevist og bestemt. Det beste som finnes i verden er iskald melkesjokolade som knaser i munn når du tygger. Så det hele endte med at jeg kasta i meg tre strimler med sjokolade før middag, og resten etter middag. Inne på soverommet. På under 5 minutter! Hva i heit hule?? Er det mulig??

Senere utpå kvelden kommer mannen ut av soverommet og ser ganske så overrasket ut, (han hadde funnet sjokoladepapiret, selvfølgelig) å spør: " Duu, har du fått i deg hele den plata med sjokolade nå i kveld, helt alene?" Det slo som et lyn ned i meg, og jeg følte meg straks uvel. Jeg kunne ikke annet enn å si ja. For det var akkurat det jeg nettopp hadde gjort. Jeg hadde smugspist sjokolade, EN HEL PLATE på en kveld. Det var ikke på en kveld en gang. Det var på 5 minutter. Jeg hadde jo ikke akkurat satt meg ned for å KOSE meg med sjokoladen sammen med en god film. Nei, jeg hadde kasta den i meg. Regelrett. PÅ EN, TO, TRE!!!!

Så sånn var min fredag. Full av skam.
Hvordan var din fredag?





C.K.E

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar